אודות

חופש שכולו פנטזיה!

תוכנית הקיץ שלנו השנה היא כולה בסימן פנטזיה! פנטזיה בספרים, בסרטים, בהצגות, בסדנאות יצירה ובמשחק.

אז מה זה פנטזיה?
פנטזיה – סיפור דמיוני המתרחש בעולם דמיוני, סיפורי אגדה ומיתולוגיה. בסיפורי פנטזיה יש קוסמים ומכשפים ליצירת פעלולים ויש יצורים כמו: גיבורי על, גמדים, ענקים, שדונים ופיות ואפילו יצורים מרושעים. פנטזיה ניתן למצוא בספרים (כתר הדרקון, הארי פוטר), בסרטים (סרטי אנימציה) ובמשחקי המחשב הרבים.

"חופש גדול בספריה" זוהי תוכנית קיץ לעידוד הקריאה ששמה לה למטרה להפגיש ילדים אוהבי ספר, בפעילויות מהנות ומעשירות במהלך החופש הגדול. התוכנית שהיא כבר מסורת אצלנו, פועלת בספריה זו השנה הרביעית.
הפעילות מיועדת לבוגרי כיתות א'- ז' האוהבים לקרוא , אוהבים לאתגר את עצמם ולהציב לעצמם יעדים להצלחה.

קראו כאן – – > על חשיבות הקריאה בחופש הגדול, עשו לכם הרגל לקרוא מידי יום. מי שיקרא – יצליח!

במהלך החופש נהנה משלל  תוכניות עליהן נדווח כאן באתר. רוב התוכניות מצוינות ביומן.

הפעילויות תתקיימנה בעיקר בשעות אחה"צ בין התאריכים 1/7-22/8. יהיו ימים בהם תתקיימנה 2-3 תוכניות במקביל. בחודש אוגוסט יתקיימו גם מפגשים בבקרים. מידי יום תקבלו מסרונים לגבי הפעילות הצפויה לכם בספריה. במידה ותהיינה שאלות, ניתן לחזור אליי במייל או למס' הטל' המצוין במסרון. (לא ניתן להחזיר מסרון)

יעדים לקריאה כל משתתף קבע לעצמו יעדים לקריאה , השתדלו לעמוד ביעד שהצבתם לעצמכם, מומלץ לא להגזים בהצבת יעד שיהיה קשה לעמוד בו. כל ילד הציב לעצמו יעד אישי וביחד יש לנו גם יעד קבוצתי. המטרה שלנו בשלב ראשון היא להגיע ל – 100,000 דקות. בכל יום בו הגעתם לכוכב הפרס, בואו לספריה מצוידים גם בסיכום של הדקות שקראתם עד כה.
במהלך החופש ניצור לנו בנק דקות אחד של ילדים ואחר של הורים. בואו נראה מה תגלה הספירה הסופית ב 22/8/2013! יש לנו קבוצה של הורים שהתנדבו אף הם לקחת חלק במשימה ולצבור דקות של קריאה בחופש הגדול.
חפשו אותם, אלה ההורים עם הצמידים על היד!

את התוכנית מלוות בהתנדבות רביד הסטודנטית ממכללת גורדון ורות שהיא כבר מורה. שתיהן מלאות מרץ ואמביציה וביחד עם הילדים ילמדו, יקראו, ייצרו ובעיקר ייהנו.

השינוי השנה הוא בכך שאת כל המשימות תבצעו ביומן. המשימות נשמרות ביומנכם האישיים והיומן יישאר לכם כמזכרת מחופש 2013. היומן הוא פיתוח מקורי של ספריית נהריה, בדומה למשחקים ולכלים אחרים שפותחו בספריה בשנים קודמות. התבוננו טוב בציורים ובאיורים המסתתרים בין דפי היומן.

יומני החופש

יומני החופש – מידעטק נהריה קיץ 2013

* ילדים שטרם פתחו כרטיס קורא בספריה, מוזמנים לעשות זאת. זה כדאי, בעזרת כרטיס הקורא תוכלו גם לבצע את ההשאלה באופן עצמאי.

בהצלחה לכולם בהשגת המטרות והיעדים והכי חשוב – תיהנו!

קריאה נעימה! ושיהיה לכולנו קיץ  מהנה ובטוח! קראו כאן – – > על הזהירות בחופש הגדול.

ירדנה נפתלי- מנהלת הספריה העירונית מידעטק נהריה, יולי 2013

כתיבת תגובה